Title tag (HTML címsor)
A Title tag az a HTML elem, ami az oldal címét jelöli meg. Ez a cím megjelenik a látogató böngészőjében, a keresőmotorok (Google) találati listáján és közösségi megosztások (Facebook) során.
Jellemzően az oldalad címével találkozik először a potenciális látogató. Ezért nagyon fontos a leíró címadás, ami összefoglalja a weblap tartalmát és kattintásra buzdít.
HTML kód példa
<head> <title>Mekk Elek, az ezermester</title> </head>
Miért fontos a Title tag?
A title tag a legfontosabb HTML elem, maga a címadás jelentős hatással lehet a weboldalad sikerére – vagy kudarcára. Ez az elem, amit először lát a felhasználó és ez az összekötő kapocs a tartalmad és a Google, Facebook között.
1. A jó címsor felkészíti a látogatót
A kellőképpen leíró, egyértelmű címsor megmondja miről szól az adott oldal; elvárásokat támaszt a látogatóban a tartalommal kapcsolatban. A weboldalad nem szépirodalmi mű – leginkább az egyértelmű megnevezések működnek. (Kivéve, ha direkt a kíváncsiság felpiszkálása a cél)
2. A title Google rangsorolási szempont
Szinte egyedüli weboldal elem, amivel nagyon könnyen és hatásosan befolyásolhatod a weboldalad Google pozícióit. Fontos a keresők számára, hogy megértsék az oldalad tartalmát és az első hely ahol nézni fogják, az az oldal Title tag-je.
3. Befolyásolja a Google találati listaán való átkattintást
Szerepeljen bármilyen jól a Google-ben az oldalad, óriási különbségeket eredményezhet egy jól (vagy rosszul) megírt címsor. Ráadásul a kirívóan magas vagy alacsony átkattintási arány még helyezés javulást (vagy csökkenést is eredményezhet). Vagyis nemcsak közvetlen, hanem közvetett rangsorolási szempont.
4. Így jelenik meg a Facebook-on és a többi közösségi oldalon
A különféle közösségi oldalokon megosztott tartalmak is alapból ezzel a címsorral jelennek meg. A nagyobb hálózatok (pl. Facebook, Twitter) számára megadhatsz egyedi címet is, ami kifejezetten az adott hálózaton belüli megjelenítést módosíthatja. De alapesetben mindig a Title lesz a mérvadó.
Hogyan írj tökéletes Title tag-et?
Mielőtt nekilátnál a Title megfogalmazásának, nem árt, ha átolvasod a javaslataimat.
1. Embereknek írj
Ez a legfontosabb. A potenciális látogatód ember; más emberi lények fogják olvasni a Google találati listáján az oldalad címsorát. Akárhogy is formálod meg, a lényeg, hogy értelmes, érdekes és egyértelmű legyen mások számára, mit takar az oldalad. Ez persze nem azt jelenti, hogy le kell söpörni az asztalról a SEO és más szempontokat. De meg kell találni az egyensúlyt.
2. Használd a fő kulcsszavaidat (de ne vidd túlzásba)
Minden SEO munka alapja a kulcsszavak elhelyezése az oldalon. Természetesen a “legfontosabb” html elembe is érdemes belecsempészni néhányat a megcélzott kulcsszavaidból. Mielőtt televágnád teljes hosszában az egészet kulcsszavakkal, ne felejtsd el az első pontot: embereknek írj!
Így lesz ebből:
<title>Szobafestő, szobafestés, tisztasági festés, lakás festés, mázolás, festés</title>
Ez:
<title>Tisztasági festésre van szükséged? Hívd Mekk Elek szobafestő mestert!</title>
Ugye mennyivel emberibb a második? Ugyanúgy szerepel benne pár fontos kulcsszó, de nincs az az érzésem, mint ha csak egy kulcsszólistát olvasnék.
3. Figyelj a hosszára
A Google a találati listáján nem jelenít meg végtelen hosszúságú címsorokat; csak akkorát ami egy XXX pixel széles dobozba belefér. Ha ennél hosszabb a címsorod, akkor a Google megvághatja azt és “…” -al helyettesíti a kihagyott részt. Ezt nyilván nem szeretnéd, mert így sérülhet az üzeneted, amivel az oldaladra akarod becsalni a látogatót.
A Google esetében nem karakter limit van, hanem pixel limit. Erre azért fontos figyelni, mert egyes karakterek jelentősen keskenyebbek. Ha nem szeretnéd a pixeleket kimatekozni, akkor ökölszabályként elmondható, hogy 55-60 karakter hosszú címsorral jó leszel.
4. Adj egyedi címeket
Ha felszaporodtak az oldalak a weblapodon, akkor arra is figyelned kell, hogy ne használd ugyanazt a címet több aloldaladnál. Bár a legtöbb felhasználó sosem fogja észrevenni a duplikációkat, Google-t már zavarhatja. És ami zavarja a Google-t, az gyakorlatilag árt a SEO-nak. (Szerencsére erről a Search Console készít értesítéseket, szóval könnyű fülöncsípni ezeket)
5. Használd a márkádat
Ha úgy gondolod, hogy a márkanév, meg a márkaépítés csak a multik játékszere; akkor tévedsz. Az interneten életképes márkát lehet építeni akár a saját nevedből, vagy a domainnevedből is. Anélkül, hogy ebbe mélyen belemennék: általában a Te márkaneved a domainneved. Automatikusan.
A márkaismertséget
6. Kerüld az ismétlődéseket
Ez majdnem olyan, mint a duplikált cím – azzal a különbséggel, hogy itt bár minden cím egyedi; nagy részletük egyező. Pl.:
<title>Árak - Mekk Elek, autószerelő, autójavító mester</title> <title>Kapcsolat - Mekk Elek, autószerelő, autójavító mester</title>
Bár csábítónak hangzik, ha minden címbe beletuszkolod a kiszemelt kulcsszavaidat és egyéb fontosnak tűnő információt – csak ártasz magadnak. Hisz ezzel csak növeled a címsor hosszát, növeled az esélyét annak, hogy a Google levágja egy részét a címnek és nem lesz túl értelmes a végeredmény.
A Google úgy ítélheti, hogy nem elég egyedi és jó a címsorod, ezért generál egyet helyetted. Bár sokszor egész jó eredmények jönnek ki ebből – messze nem olyan jók, mint ha tisztességgel megírod Temagad.
Megkötések
Mindössze pár szabályt kell betartanod, hogy elfogadott legyen a címsorod. (Bővebb infó: https://www.w3schools.com/tags/tag_title.asp )
- Csak egy <title> lehet az oldalon
- Ha elhagyod, akkor nem valid a HTML az oldalon