Title tag (HTML címsor)

A Title tag az a HTML elem, ami az oldal címét jelöli meg. Ez a cím megjelenik a látogató böngészőjében, a keresőmotorok (Google) találati listáján és közösségi megosztások (Facebook) során.

Jellemzően az oldalad címével találkozik először a potenciális látogató. Ezért nagyon fontos a leíró címadás, ami összefoglalja a weblap tartalmát és kattintásra buzdít.

HTML kód példa

<head>
   <title>Mekk Elek, az ezermester</title>
</head>

Miért fontos a Title tag?

A title tag a legfontosabb HTML elem, maga a címadás jelentős hatással lehet a weboldalad sikerére – vagy kudarcára. Ez az elem, amit először lát a felhasználó és ez az összekötő kapocs a tartalmad és a Google, Facebook között.

1. A jó címsor felkészíti a látogatót

A kellőképpen leíró, egyértelmű címsor megmondja miről szól az adott oldal; elvárásokat támaszt a látogatóban a tartalommal kapcsolatban. A weboldalad nem szépirodalmi mű – leginkább az egyértelmű megnevezések működnek. (Kivéve, ha direkt a kíváncsiság felpiszkálása a cél)

2. A title Google rangsorolási szempont

Szinte egyedüli weboldal elem, amivel nagyon könnyen és hatásosan befolyásolhatod a weboldalad Google pozícióit. Fontos a keresők számára, hogy megértsék az oldalad tartalmát és az első hely ahol nézni fogják, az az oldal Title tag-je.

3. Befolyásolja a Google találati listaán való átkattintást

Szerepeljen bármilyen jól a Google-ben az oldalad, óriási különbségeket eredményezhet egy jól (vagy rosszul) megírt címsor. Ráadásul a kirívóan magas vagy alacsony átkattintási arány még helyezés javulást (vagy csökkenést is eredményezhet). Vagyis nemcsak közvetlen, hanem közvetett rangsorolási szempont.

4. Így jelenik meg a Facebook-on és a többi közösségi oldalon

A különféle közösségi oldalokon megosztott tartalmak is alapból ezzel a címsorral jelennek meg. A nagyobb hálózatok (pl. Facebook, Twitter) számára megadhatsz egyedi címet is, ami kifejezetten az adott hálózaton belüli megjelenítést módosíthatja. De alapesetben mindig a Title lesz a mérvadó.

Hogyan írj tökéletes Title tag-et?

Mielőtt nekilátnál a Title megfogalmazásának, nem árt, ha átolvasod a javaslataimat.

1. Embereknek írj

Ez a legfontosabb. A potenciális látogatód ember; más emberi lények fogják olvasni a Google találati listáján az oldalad címsorát. Akárhogy is formálod meg, a lényeg, hogy értelmes, érdekes és egyértelmű legyen mások számára, mit takar az oldalad. Ez persze nem azt jelenti, hogy le kell söpörni az asztalról a SEO és más szempontokat. De meg kell találni az egyensúlyt.

2. Használd a fő kulcsszavaidat (de ne vidd túlzásba)

Minden SEO munka alapja a kulcsszavak elhelyezése az oldalon. Természetesen a “legfontosabb” html elembe is érdemes belecsempészni néhányat a megcélzott kulcsszavaidból. Mielőtt televágnád teljes hosszában az egészet kulcsszavakkal, ne felejtsd el az első pontot: embereknek írj!

Így lesz ebből:

<title>Szobafestő, szobafestés, tisztasági festés, lakás festés, mázolás, festés</title>

Ez:

<title>Tisztasági festésre van szükséged? Hívd Mekk Elek szobafestő mestert!</title>

Ugye mennyivel emberibb a második? Ugyanúgy szerepel benne pár fontos kulcsszó, de nincs az az érzésem, mint ha csak egy kulcsszólistát olvasnék.

3. Figyelj a hosszára

A Google a találati listáján nem jelenít meg végtelen hosszúságú címsorokat; csak akkorát ami egy XXX pixel széles dobozba belefér. Ha ennél hosszabb a címsorod, akkor a Google megvághatja azt és “…” -al helyettesíti a kihagyott részt. Ezt nyilván nem szeretnéd, mert így sérülhet az üzeneted, amivel az oldaladra akarod becsalni a látogatót.

A Google esetében nem karakter limit van, hanem pixel limit. Erre azért fontos figyelni, mert egyes karakterek jelentősen keskenyebbek. Ha nem szeretnéd a pixeleket kimatekozni, akkor ökölszabályként elmondható, hogy 55-60 karakter hosszú címsorral jó leszel.

4. Adj egyedi címeket

Ha felszaporodtak az oldalak a weblapodon, akkor arra is figyelned kell, hogy ne használd ugyanazt a címet több aloldaladnál. Bár a legtöbb felhasználó sosem fogja észrevenni a duplikációkat, Google-t már zavarhatja. És ami zavarja a Google-t, az gyakorlatilag árt a SEO-nak. (Szerencsére erről a Search Console készít értesítéseket, szóval könnyű fülöncsípni ezeket)

5. Használd a márkádat

Ha úgy gondolod, hogy a márkanév, meg a márkaépítés csak a multik játékszere; akkor tévedsz. Az interneten életképes márkát lehet építeni akár a saját nevedből, vagy a domainnevedből is. Anélkül, hogy ebbe mélyen belemennék: általában a Te márkaneved a domainneved. Automatikusan.

A márkaismertséget

6. Kerüld az ismétlődéseket

Ez majdnem olyan, mint a duplikált cím – azzal a különbséggel, hogy itt bár minden cím egyedi; nagy részletük egyező. Pl.:

<title>Árak - Mekk Elek, autószerelő, autójavító mester</title>
<title>Kapcsolat - Mekk Elek, autószerelő, autójavító mester</title>

Bár csábítónak hangzik, ha minden címbe beletuszkolod a kiszemelt kulcsszavaidat és egyéb fontosnak tűnő információt – csak ártasz magadnak. Hisz ezzel csak növeled a címsor hosszát, növeled az esélyét annak, hogy a Google levágja egy részét a címnek és nem lesz túl értelmes a végeredmény.

A Google úgy ítélheti, hogy nem elég egyedi és jó a címsorod, ezért generál egyet helyetted. Bár sokszor egész jó eredmények jönnek ki ebből – messze nem olyan jók, mint ha tisztességgel megírod Temagad.

Megkötések

Mindössze pár szabályt kell betartanod, hogy elfogadott legyen a címsorod. (Bővebb infó: https://www.w3schools.com/tags/tag_title.asp )

  • Csak egy <title> lehet az oldalon
  • Ha elhagyod, akkor nem valid a HTML az oldalon