Meta leírás

Egyik oldal sem rendelkezik meta leírással. Ezeket érdemes mihamarabb megoldani, hiszen a megfelelően megírt leírás közvetlenül és közvetve is befolyásolhatja a Google pozíciókat.

A mellékelt táblázat tartalmaz metaleírás sablon javaslatokat az egyes oldaltípusokhoz. A blogcikkek és egyéb egyedi oldalak esetében nincs konkrét javaslatunk, az alábbi irányelveket kell figyelembe venni:

Az alábbi szempontok alapján érdemes figyelembe venni a meta leírások készítésekor:

A Meta leírások elkészítésekor ezeket a szempontokat tartsuk szem előtt:

  • Legyen egyedi és releváns
  • Hirdetésszerű, informatív szöveg legyen cselekvésre buzdítással (érdemes megnézni a termék fő kulcsszavaira milyen AdWords hirdetések jelennek meg, illetve a konkurencia leírásait)
  • Ne legyen hosszabb 400 karakternél (szóközöket és írásjeleket is beleértve), de ne is legyen rövidebb 51 karakternél; a Google az 50 karakteres leírást túl rövidnek értékeli. Ideális esetben legalább 125 karakteres.
  • Tartalmazzaon 1-2 kerek egész, értelmes mondatot.
  • Mondatonként tartalmazza a fő kulcsszavunkat lehetőleg minél közelebb a mondat elejéhez.